Janubiy Koreya beshinchi avlod qiruvchisiga yashil chiroq yoqdi

Janubiy Koreya beshinchi avlod qiruvchisiga yashil chiroq yoqdi

Korea Aerospace Industries (KAI) o‘z bayonotida KF-21 beshinchi avlod qiruvchi samolyotlarini ishlab chiqarishni boshlash uchun Mudofaa sotib olish dasturi ma’muriyati (DAPA) bilan 1,41 milliard dollarlik shartnoma imzolaganini e’lon qildi.

Shartnomaga ko‘ra, KAI dastlab 20 ta KF-21 ishlab chiqaradi va keyinchalik logistika, texnik ko‘rsatmalar va treninglar bilan ta’minlaydi.

📆 Eslatib o‘tamiz, Janubiy Koreya 2000 yillarning boshida o‘zining qiruvchi samolyotini ishlab chiqish maqsadida KF-X nomli loyihani boshlagan edi. Loyihani ishlab chiqish 2015 yilda boshlangan. KF-21 birinchi sinov parvozini 2022 yil iyul oyida amalga oshirdi. Qiruvchi samolyotlar 2026 yil oxirigacha Koreya harbiy-havo kuchlarida xizmatga kirishadi.

Birinchi jangchilar 4,5 avlod bo‘ladi, lekin asta-sekin dvigatelning rivojlanishi bilan ular beshinchi avlodga o‘tadi. Mahalliylashtirish darajasi 65% ga etadi. Ammo muhim texnologiyalarning asoslari G‘arb va AQShdan olinadi.

Janubiy Koreya o‘zining dastlabki 20 ta qiruvchi samolyoti uchun AQShdan 40 dan ortiq F414 dvigatellariga allaqachon buyurtma bergan. Ammo shu bilan birga, amerikalik F414 dvigateli beshinchi avlod uchun dvigatel emas (AQSh bunday dvigatelni hech kimga sotmaydi).

💡 Turkiyaning beshinchi avlod qiruvchi samolyoti KAAN aynan shu o‘xshashlik asosida ishlab chiqiladi. Dastlab, qiruvchi samolyotlarning birinchi versiyalari 4,5 avlod bo‘ladi, qiruvchi o‘zining beshinchi avlod dvigateliga ega bo‘lmaguncha.

✍️ Va turkiy KAAN ham, Janubiy Koreyaning KF-21 ham texnik ma’lumotlariga ko‘ra, birinchi bosqichdagi dvigatellaridan tashqari beshinchi avlod qiruvchilariga to‘g‘ri keladi. 5-avlod qiruvchilarining eng muhim omillaridan biri bu yashirin texnologiya.

Janubiy Koreyadan tashqari KF-21 qiruvchi samolyotini 2010 yilda loyihaga qo‘shilgan Indoneziya ham ishlab chiqmoqda. Yaqinda Janubiy Koreyada hibsda saqlanayotgan indoneziyalik muhandislar tomonidan qiruvchi samolyotning o‘ta muhim sirlari o‘g‘irlanishi mumkin bo‘lganligi sababli, Indoneziya loyihadan chetlatilgan bo‘lishi mumkin.

Ozarbayjon Turkiyaning KAAN qiruvchisi bo‘yicha ishlarga rasman qo‘shilgan bo‘lsa, bundan tashqari, Pokiston va Malayziyaning kirishi bo‘yicha muzokaralar davom etmoqda. 2024 yil boshida Pokiston, shuningdek, Malayziya Turkiyaning KAAN kompaniyasiga qiziqish bildirgan.


Matnda xatolik topsangiz, o‘sha xatoni belgilab, bizga jo‘nating (Ctrl + Enter)

Bo'limga tegishli qiziqarli xabarlar

Fikr bildirish uchun qaydnomadan o'tishingiz so'raladi va telefon rakamni tasdiklash kerak buladi!