Zamonaviy qadoqlash biznesingiz rivojlanishi uchun qanchalik muhim?
Qadoqlash marketing kommunikasiyasining eng muhim elementlaridan biri — mahsulot haqidagi ma’lumotlarni maqsadli auditoriyaga yetkazish jarayonidir. Haqiqiy tadbirkor birinchi navbatda o‘zi ishlab chiqarayotgan mahsulotini zamonaviy qadoqlashi talab etiladi. Aks holda u hech qanday muvaffaqiyatli natijaga erisha olmaydi.
An’anaviy qadoqlash g‘oyasi, birinchi navbatda, mahsulot uchun qobiq, idish bo‘lishning asl funksiyasi bilan bog‘liq.
Hech kim qadoqlash mahsulotning o‘zidan muhimroq bo‘lishi mumkinligini da’vo qilmaydi, lekin qadoqlashni mahsulotga arzimas qo‘shimcha sifatida emas, balki kuchli marketing vositasi sifatida ko‘rib chiqish juda qiziqarli vazifa bo‘lib tuyuladi. Bu dizaynning eng massiv ob’ekti bo‘lgan qadoqlash. Bu iste’dodli dizaynerning mashaqqatli mehnatining noyob natijasi bo‘lishi mumkin yoki xunuk ob’ekt, agar dizayn bilan bog‘liq bo‘lsa, faqat uning aksi bo‘lishi mumkin. U eng yangi texnologik yutuqlarga muvofiq ishlab chiqarilishi yoki nusxa ko‘chirish mashinasi yordamida gazeta qog‘ozida chop etilishi mumkin. Ammo gap dizaynda emas, qadoqlash qanday va qayerda qilinganligida emas, eng muhimi uning qanday sub’ektiv qiymati borligida. Deyarli har qanday mahsulot qandaydir qobiqqa o‘ralgan bo‘lib, u bir vaqtning o‘zida mahsulotni tanlashda ushbu mahsulot uchun bir nechta hayotiy funksiyalarni bajarishi mumkin: yorqin ranglar, qiziqarli shakllarning ishlashi tufayli iste’molchining e’tiborini jalb qilish; mahsulotning saqlash muddati, tarkibi, ishlab chiqaruvchisi va himoyasi haqidagi ma’lumotlarning mazmuni.
Qadoqlashning mohiyati va vazifalari
Qadoqlash quyidagi sohalarda mijozlarga qulaylik yaratish vositasi bo‘lib xizmat qiladi:
• himoya qobiliyatlari;
• tashish qulayligi;
• ochilish qulayligi;
• foydalanish qulayligi;
• qayta ochish/yopish qulayligi (saqlash);
• saqlash qulayligi (foydalanish joyida);
• yo‘q qilish qulayligi.
Qadoqlashning asosiy vazifalaridan biri har doim mahsulotni himoya qilish bo‘lgan. Shunday qilib, bu xususiyat iste’molchi tomonidan eng ko‘p talab qilinadigan va kutilgan xususiyatdir. Xavfsizlik funksiyasi faqat ijobiy brend imidjini kuchaytirishi mumkin, shu bilan birga bu asosiy omilni kam baholab bo‘lmaydi. Tushunish kerak bo‘lgan asosiy narsa "qadoqlash tomonidan taqdim etilgan qulaylik iste’molchining sotib olingan brendni barqaror idrok etishiga sezilarli darajada ta’sir qiladi". “Xarid qilishdan keyingi” bosqichda iste’molchi va mahsulot o‘rtasidagi o‘zaro ta’sir to‘liqroq bo‘lganligi sababli aynan shu vaqtda iste’molchida tovar haqida to‘liq fikr shakllantirish ehtimoli juda yuqori ekanligi seziladi.
