Apple, Zoom, Google, Yandexs O‘zbekistonda daromadlarini uch barobarga oshirdi

Apple, Zoom, Google, Yandexs O‘zbekistonda daromadlarini uch barobarga oshirdi

O‘zbekiston fuqarolari iste’mol qilish odatlarini o‘zgartirmoqda.
Xorijiy internet kompaniyalari O‘zbekistondagi daromadlarini deyarli ikki barobarga oshirdi. Ekspertning so‘zlariga ko‘ra, bu mamlakatda raqamli bozorning o‘sishi va O‘zbekiston fuqarolarining iste’mol odatlarining o‘zgargani bilan asoslanadi, deb yozadi «Podrobno.uz» muxbiri.

2023 yilda xorijiy internet-kompaniyalar bu yerda 635 milliard so‘m daromad oldi, bu o‘tgan yilga nisbatan 1,8 barobar ko‘pdir. Tahlilchi Temurmalik Elmurodovning fikricha, bu raqamlarning o‘zi ko‘p narsani aytmasada, biroq ular butun raqamli bozordagi vaziyatni yaxshiroq tushunishga yordam beradi.

“Masalan, O‘zbekiston kompaniyalari ijtimoiy tarmoqlardagi reklama xarajatlarini sezilarli darajada oshirgani aniq, chunki Meta (Facebook, Instagram) 240 milliard so‘mlik xizmatlar ko‘rsatdi (2022 yilga nisbatan 2,5 baravar ko‘p), — dedi ekspert.

Netflix o‘z foydasini ikki baravar oshirib, O‘zbekistonda 10 milliard so‘mdan ortiq daromad keltirgani film va seriallarni bepul onlayn kinoteatrlardan izlagandan ko‘ra, pul to‘lashga tayyorlar ko‘proq ekanidan dalolat beradi. Adobe dasturiy ta’minot kompaniyasining savdo hajmi ham ikki baravar oshdi.

«Amazon birinchi marta O‘zbekistonda 2023 yil o‘rtalarida ro‘yxatdan o‘tgan ro‘yxatda paydo bo‘ldi. Ma’lum bo‘lishicha, bu yerda uning xizmatlari, birinchi navbatda, tovar sotib olish juda mashhur – kompaniya 22,6 milliard so‘m ishlab, darhol to‘rtinchi o‘rinni egalladi. .», - dedi Elmurodov.

«Booking» xizmatidan tushgan daromadning to‘rt baravar ko‘payishiga qaraganda, bizga guruh bo‘lib kelgandan ko‘ra, mehmonxonalarni o‘zlari bron qiladigan sayyohlar sezilarli darajada ko‘p.

Umuman olganda, O‘zbekistonda barcha kompaniyalar o‘z daromadlarini ikki baravar, hatto uch barobarga oshirgan – Apple, Zoom, Google, Yandexs va hatto onlayn o‘yinlarda to‘lovlar bilan shug‘ullanuvchi Xsolla, deya qayd etadi ekspert.

«Bu biroz ma’noda so‘mning dollarga nisbatan qadrsizlanishi bilan izohlanadi, ammo asosiy sabab hali ham boshqacha – raqamli bozor o‘sib bormoqda, odamlarning iste’mol qilish odatlari o‘zgarib bormoqda. yaqqol ko‘rinib turibdi», - deya xulosa qildi u.


Matnda xatolik topsangiz, o‘sha xatoni belgilab, bizga jo‘nating (Ctrl + Enter)

Bo'limga tegishli qiziqarli xabarlar

Fikr bildirish uchun qaydnomadan o'tishingiz so'raladi va telefon rakamni tasdiklash kerak buladi!